דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ה Graph Search כבר כאן - כך תשמרו על הפרטיות שלכם בפייסבוק, חלק ב' 

מאת    [ 01/09/2013 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 2041 פעמים ]

בחלק א' של המאמר דיברנו על פרסום סטטוסים על ה News Feed שלכם ואיך תוכלו לשלוט במי ייחשף לתכנים בעזרת  ה Audience Selector וכך להעלות את רמת הפרטיות שלכם. אבל מה לגבי המידע פרטי שלכם שבפרופיל עצמו או דברים נוספים שכבר פרסמתם בעבר?

 הגנה על המידע הקיים

בנוסף ליכולת לשלוט בקהל שייחשף לתוכן שאתם מעלים ל-  News Feedשלכם, תפריט ה Audience Selector יכול להיות שימושי גם בהגדרת האנשים שאתם מסכימים שייחשפו למידע אחר שפרסמתם  בפרופיל שלכם, כמו למשל ההעדפות המוזיקליות שלכם, מקום המגורים הנוכחי שלכם ואפילו רשימת החברים שלכם.

אם תיכנסו לפרופיל ה Time-Line שלכם ותלחצו על About תוכלו לראות את כל המידע העדכני המפורסם אודותיכם: מקום העבודה שלכם, מקום המגורים, מידע כמו תאריך לידה, אי מייל ומספר טלפון (אם חשפתם אותם), רשימת החברים והמשפחה שלכם ועוד. את כל המידע הזה ניתן למצוא באמצעות חיפוש פשוט עם ה Graph Search ולכן כדאי שתעברו על המידע שפרסמתם ותגבילו אותו או תמחקו אותו.

ההגבלה של המידע נעשית באופן דומה מאוד להגבלת חשיפת הפוסטים ב News Feed באמצעות ה Audience Selector. בכל אחד מהחלקים המרכיבים את עמוד ה About תמצאו ציור של עפרון ולידו המילה Edit, זהו בעצם העורך של אותו חלק.

לחיצה על העורך תחת החלק של Basic Information לדוגמה תפתח לכם מגוון אפשרויות עדכון ועריכה ומולם תוכלו לראות את האייקון של תפריט ה Audience Se;ector שבאמצעותו תוכלו לבחור מי יוכל להיחשף למידע שבפרופיל שלכם. אם לא תרצו לדוגמה שתאריך יום ההולדת שלכם יהיה נגיש לכולם תוכלו לבחור שרק חברים יוכלו לראות אותו, או כל אחת מהבחירות האחרות של הAudience Selector. בצורה דומה תוכלו להגדיר כל אחד מהחלקים של תפריט ה About, ולהגביל את הנגישות למידע כמו עיר מגורים, מקום עבודה, מידע ליצירת קשר ועוד. 

הגבלת פוסטים מן העבר

בפרופיל הפייסבוק שלכם ישנו כלי שימושי נוסף שמאפשר לכם לשנות אוטומטית כל פוסט שפרסמתם בעבר על ה News Feed שלכם כ"ציבורי" או כ"חברים של חברים" ל-"חברים" בלבד. בסרגל הכלים של פייסבוק לחצו על האייקון של גלגל השיניים והיכנסו ל"הגדרות פרטיות". בדף שייפתח לחצו על "Limit Past Posts" ולאחר מכן אשרו את הבחירה. 

היזהרו במה שאתם מעלים לאינטרנט

זכרו, גם אם הגדרתם מחדש את המידע כך שלא יהיה זמין למחפשים אותו ב Graph Search אין זה אומר שהוא יישאר חסוי מעתה ועד עולם. פריצה לחשבון שלכם או למאגרי המידע של פייסבוק עצמה או שינויים בהגדרות הפרטיות עלולים לחשוף עליכם יותר מידע ממה שאולי רציתם. דבר זה נכון לא רק לפייסבוק, ברגע שאתם מעלים משהו לרשת, אתם אף פעם לא יכולים להיות בטוחים מי יכול להשיג את המידע הזה. לכן אני תמיד ממליץ להעלות כמה שפחות מידע אישי על עצמנו לאינטרנט ובמיוחד מספרי טלפון, כתובת מגורים וכדומה.

רונן מואס הוא מנכ"ל ובעלים משותף של חברת ESET-ישראל אותה הקים בשנת 2004. לפני כן עבד כמנהל IT במספר חברות. למד ארכיאולוגיה באוניברסיטת חיפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב